fredag den 25. oktober 2013

Efterårsstrik



 
Sabotøren har været den heldige vinder af en lækker efterårstrøje. En tyk og lækker model, der kan holde ham dejlig lun i det milde efterårsvejr. Det er opskriften Islænder fra Susie Haumannsbog Knit for your kid. Bogen er fuld af lækre opskrifter, som alle er nemme at gå til. Det er klassiske mønstre, og der er en masser lækkert både til pigerne og ikke mindst drengene. Det er ikke den sidste model, som skal strikkes herfra. Faktisk er jeg allerede i gang med endnu en Islænder i en lidt lettere udgave, så den også kan bruges indendørs som almindelig trøje i børnehaven, og så har jeg trøjen i vævestrik på pindende til min niece.

 
 
Jeg er ret stolt over resultatet. Jeg synes, at det er lykkes mig at lave en ret lækker strik og er særligt begejstret over at raglanen blev så flot. Så øvelse gør bestemt mester. Jeg kan tydeligt mærke, at jeg er blevet en mere erfaren strikker og kan huske mine tidligere fejl, som eks. en alt for løs raglanindtagning. Jeg er også efterhånden kommet frem til, at min strikkefasthed må være ret løs, for jeg skal som regel ned i pindestørrelse.
 
 
 
Jeg synes, at den grå og petroliumsblå farve komplimenterer hinanden flot og planlægger at strikke en til Teoristen også, men med modsat farvekombination. Sabotøren er en lille splejs, så trøjen er strikket i str. 2 år, og så har jeg strikket diagrammet 2 gange i stedet for at følge anvisningen, så jeg i stedet har fået en smal lang sweater. Den passer perfekt.
 
Så er det bare på med sweateren og ud i det blå. 


2 kommentarer:

  1. Superflot:-) jeg kludrede i raglan'en fordi jeg strikkede mens jeg så tv og glemte at følge ordentlig med i, hvor langt jeg var kommet med indtagningerne, så jeg må hellere prøve igen på et tidspunkt;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ingrid. Det er også en absolut yndlingsmodel herhjemme. Sabotøren bruger den rigtigt meget. Jeg er pt. igang med endnu en til ham i noget lidt tyndere garn. Jeg elsker at strikke mønsterstrik, men det kræver selvfølgelig, at man har lidt mere øje på det,man laver, så jeg plejer at have noget mindre opmærksomhedskrævende som tv-strik ;-)

      Slet