lørdag den 11. januar 2014

Tunesisk hækling

Jeg elsker at finde inspiration rundt omkring i blogland. Det eneste problem er, at der findes alt for mange lækre ideer og alt for lidt tid til at nå dem alle. Det seneste der har fanget mit øje er de fine puder og tæpper som Pescno hakker. Hun har også lavet en fin vejledning til at komme igang med tunesisk hækling, så da jeg fik en hakkenål i julegave måtte jeg jo teste teknikken. Og det er jo egentligt ret ligetil. Jeg har lavet en lille pung, som jeg synes er blevet meget fin. Det helt enkle farveskift giver en rigtig fin effekt.


Jeg ved ikke om min tålmodighed rækker til at hakke et helt tæppe. Selvom det er smart med Knit Pro wiresystemet, så man kan hakke tæppet i et stykke, så tænker jeg, at det må være lidt kluntet og tungt at sidde med.  Jeg synes, at det var svært at holde ordentligt på hakkenålen, når der er mange masker på den, og tempoet var derfor ret langsomt i forhold til strik og almindelig hækling. Måske det blot er et spørgsmål om øvelse. Jeg tror i hvert fald at jeg er nødt til at forsøge mig med et par puder til sofaen.


Pungen er hakket i bomuldsgarn og foret med patcworkstof fra Stof 2000.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar