mandag den 22. april 2013

Hæklet tablet cover i glade striber


Min mor fylder rundt i morgen. Derfor havde vi arrangeret en overaskelsesbrunch for hende i går, hvor hun også fik sin gave fra min far og min søster og jeg + kæreste, mand og børn. Hun havde ønsket sig en tablet, så det fik hun. Men man kan jo ikke forære sådan en væk uden et ordentligt cover. Derfor har hæklenålen været på overarbejde de sidste par aftener. Jeg synes selv, at det blev rigtigt fint, så jeg bliver vist nødt til at lave et til min egen også.


Opskriften er meget simpel - ja man kan vist næsten ikke kalde det en opskrift. Jeg har fundet en masse bomuldsgarn i skønne farver, der klæder hinanden. Så slog jeg luftmasker op, så det passede med omkredsen på den smalle side af min tablet (gerne lidt stramt) og så var det ellers bare at hækle derudaf i striber af farver og skiftevis fastmasker og stangmasker. 

Til sidst en knap og en elastiksnor til at lukke coveret med. Så bliver det vist ikke mere simpelt.



Afslutningsvis skulle der hæftes, og det blev en ganske stor bunke "løse ender". 


Når enden er god...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar