onsdag den 19. februar 2014

Plus-plus farvelade

Den sidste rombe var end ikke hæklet færdig i mit skønne Rombetæppe, før jeg havde endnu et tæppe i tankerne. Yarnfreak har designet et rigtigt flot tæppe ud fra plus-plus princippet; nemlig det flotte Plustæppe. Det originale tæppe er hæklet i Kauni, men jeg vil gerne have et let og blødt tæppe denne gang. Derfor faldt valget på Coast, der er en blanding af lammeuld og bomuld. Min lokale garnbutik havde en del flotte farver på lager og valget faldt på de nedenstående.



Men da jeg kom hjem synes jeg alligevel, at farverne blev lidt for drengede, hvor jeg i virkeligheden gerne ville have lidt mere lyse farver på banen.


Rasmillas yndlingsgarn er samme kvalitet som Coast, så derfor har jeg nu bestilt lidt lysere farver hjem til at supplere de andre. Den midnatsblå er blevet sat på bænken og gemt til et andet projekt. Så nu kommer tæppet til at bestå af sart lyserød, marineblå, sennepsgul, mint, tyrkis, blågrå, støvet grøn og grå. Jeg tror, at det bliver et hit :-) Jeg glæder mig til posten kommer med de sidste farver.


Jeg er allerede godt igang og har hæklet 17 ud af 140 firkanter efter Lutter Idyls opskrift. De måler 12 gange 12 cm. Jeg hækler med dobbelt tråd på nål 4 og kan få 8 firkanter ud af et nøgle garn.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar